Δευτέρα, Μαΐου 26, 2008

BMW X6



Αισθητικά, η BMW X6 είναι ό,τι πιο δυναμικό μπορείτε να βρείτε στην κατηγορία των SUV, αλλά συνάμα και ένα από τα πιο επιβλητικά σχήματα τετράτροχων οχημάτων. Το αμάξωμά της αραπέμπει σε "σφαίρα" με τη χυτή γραμμή οροφής, τα μικρά παράθυρα δημιουργούν ένα επιπλέον μυστήριο, το κοφτό πίσω μέρος αναδεικνύει τη δυναμική σχεδίαση της X6. Με δύο εξατμίσεις, αεροτομή, υπερυψωμένα πίσω φώτα, μυώδη μάσκα, που θυμίζει τα ρουθούνια ενός αρπακτικού, και νεύρα στα πλαϊνά της μέρη, η BMW πλασάρει ένα καινοτόμο στιλ στην κατηγορία των εκτός δρόμου αυτοκινήτων. Ο στόχος να έχει τη χάρη ενός 4πορτου κουπέ έχει επιτευχθεί απόλυτα και συνδυάζεται με τον καλύτερο τρόπο με τους μεγάλους θόλους για τα ελαστικά. Επιπλέον, με σχεδόν δύο μέτρα πλάτος (1.983 χιλιοστά), δείχνει τόσο ογκώδης, όσο και κομψή ταυτόχρονα, ενώ χάρη στους 407 ίππους, που "καλπάζουν" κάτω από το καπό της, η κορυφαία έκδοση X6 50i κάνει τα πάντα να φαίνονται απλά. Κάπως έτσι η BMW έφτασε στο αποτέλεσμα να δημιουργήσει το -όπως η ίδια ονομάζει- πρώτο Sports Activity Coupe της.

Κινητήρες Η άνεση για να κινηθεί κανείς στο δρόμο με το νέο μοντέλο της BMW ποικίλει, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει κανείς από τη μεγάλη γκάμα των κινητήρων που έχει εφοδιαστεί η Χ6. Τα μοτέρ ξεκινούν από τους 235 ίππους, που προσφέρει η 30d, και φτάνουν μέχρι τους 407 ίππους, που διαθέτει η 50i. Ενδιάμεσα βρίσκουμε τον 6κύλινδρο, με διπλά τούρμπο πετρελαιοκινητήρα των 286 ίππων και στην ανάλογη βενζινοκίνητη έκδοση, η ισχύς αγγίζει τους 306 ίππους. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση "50i", με το V8 των 4,4 λίτρων. Το μοτέρ αυτό, χάρη στα διπλά τούρμπο και στον άμεσο ψεκασμό βενζίνης, βγάζει 407 ίππους από τις 5.500 έως τις 6.400 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 600 Nm αποδίδεται ανάμεσα στις 1.750 έως στις 4.500 σ.α.λ. και φυσικά το νέο μοτέρ είναι πιο αποδοτικό από τον προηγούμενο, ατμοσφαιρικό πεντάλιτρο κινητήρα V8, ο οποίος απέδιδε μέγιστη ροπή 490 Nm στις 3.400 σ.α.λ. Οι μηχανικοί της BMW έχουν χρησιμοποιήσει μια εντελώς καινούργια τεχνική και μια επαναστατική μέθοδο για την τοποθέτηση των δύο τούρμπο και των καταλυτών, οι οποίοι έχουν μπει εντός των δύο πλευρών του κινητήρα. Αυτό το αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί με την αντίστροφη τοποθέτηση της εισαγωγής και της εξαγωγής. Με απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει ότι η εισαγωγή είναι εξωτερικά τοποθετημένη, ενώ η εξαγωγή εσωτερικά στο V8. Στο δρόμο, ο νέος bi-turbo κινητήρας προσφέρει απολαυστικές στιγμές, ενώ οι επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,4 δλ.) είναι εκρηκτικές!

Εσωτερικό Η πρώτη γεύση, μπαίνοντας μέσα στη νέα BMW X6, δεν αλλάζει τόσο πολύ τα δεδομένα, όσο η εξωτερική της εμφάνιση. Περισσότερο αποπνέει την ατμόσφαιρα ενός μοντέλου της σειράς 5 και όχι τόσο ενός κουπέ της σειράς 6. Το κόκπιτ του οχήματος έχει βασιστεί πάνω σ' αυτό της Χ5, αλλά είναι αλλαγμένο και βελτιωμένο, με σπορτίφ γραμμές και με μια απέριττη κομψότητα. Φυσικά, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια είναι για μια ακόμη φορά παρούσες σ' ένα εσωτερικό αυτοκινήτου της βαυαρικής εταιρείας. Οι επενδύσεις λευκού δέρματος, εκτός από τα καθίσματα και το εσωτερικό των θυρών, ντύνουν και τμήματα της κεντρικής κονσόλας, έτσι ώστε να μη φαίνονται επιτηδευμένες, χαρίζοντας μια αίσθηση ανωτερότητας στον οδηγό και στο συνοδηγό. Ο αυτόματος 6τάχυτος επιλογέας από αλουμίνιο ενισχύει τη λάμψη του μοντέλου, ενώ αφήνει τη δυνατότητα στον οδηγό να τον χρησιμοποιήσει και χειροκίνητα, όταν το θελήσει. Επιπλέον, μπορεί ν' αλλάξει τις σχέσεις και μέσω των ειδικών paddle στο τιμόνι, δίνοντάς του μια ακόμη πιο σπορτίφ αίσθηση. Οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού, τέλος, έχουν φτιαχτεί με τέτοιον τρόπο, ώστε αφ' ενός να νιώθουν φυλαγμένοι, λες και έχουν βγει για κυνήγι και αφ' ετέρου με καλή θέα, λες και περιμένουν στην κρυψώνα τους το ανυπεράσπιστο θύμα…

Χώροι Το εσωτερικό της BMW X6 είναι 2+2 θέσεων, επιτείνοντας τον κουπέ χαρακτήρα του οχήματος. Επιπλέον, και η χαμηλωμένη οροφή δίνει στο εσωτερικό την αίσθηση ενός κουπέ οχήματος, όμως ένας μέσος επιβάτης με ύψος πάνω από τα 1,80 μέτρα θα αισθανθεί κάπως άβολα καθήμενος πίσω, αφού το κεφάλι του ακουμπάει στην οροφή. Οι υπόλοιποι χώροι είναι υπερ-αρκετοί για τέσσερις ενήλικες. Μάλιστα, χωρίς πρόβλημα γίνεται τόσο η επιβίβαση, όσο και η αποβίβαση από το αυτοκίνητο. Μεγάλη χωρητικότητα έχει ο αποθηκευτικός χώρος της Χ6, ο οποίος ξεκινάει από τα 570 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.450 λ., χάρη στην αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η θύρα του πορτ-μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και φτάνει ψηλά και, σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι, δίνει την ευχέρεια στον οδηγό να φορτώσει το αμάξι, χωρίς τον κίνδυνο να χτυπήσει το κεφάλι του. Αυτή η μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα αλλά και η ευκολία φόρτωσης σίγουρα δεν αποτελούν χαρακτηριστικό των κουπέ μοντέλων και αυτό είναι ένα ακόμη στοιχείο όπου πλεονεκτεί η Χ6.

Στο δρόμο
Η BMW X6 μπορεί να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Χ5, στο δρόμο όμως καταφέρνει να είναι ακόμη πιο ασφαλής και κυρίως σίγουρη, δίδοντας κορυφαία αίσθηση στον οδηγό της. Χάρη στη μόνιμη τετρακίνηση ΧDrive και στο νέο ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας (Dynamic Performance Control), η X6 ανταποκρίνεται με ευκολία σε οποιαδήποτε κατάσταση του δρόμου κι αυτό, παρά το βάρος της που φτάνει στους 2,2 τόνους. Η δυνατότητα μετατόπισης της αναγκαίας ροπής, όχι μόνο μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, αλλά και ξεχωριστά, ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, βοηθούν την Χ6 να έχει κορυφαία πρόσφυση στις στροφές και εκπληκτική σταθερότητα στην πλευρική επιτάχυνση. Η BMW ξεχωρίζει για την ουδέτερη οδική συμπεριφορά της, ακόμη και στις παρατεταμένες στροφές της πίστας και όχι μόνο στις στενές κλίσεις του σλάλομ. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι χάνει την "παιχνιδιάρικη" οδική συμπεριφορά και την ελευθερία να "χορέψει" το πίσω μέρος του αμαξώματος. Είναι ξεκάθαρο, ότι όλες αυτές οι ιδιότητες έχουν δεθεί άρρηκτα με τα πολύ καλά ελαστικά της Michelin, που διέθετε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στις ΗΠΑ. Το ίδιο καλά αντέδρασε η X6 και σε δύσκολα οδοστρώματα, στις "βόλτες" που κάναμε εκτός της πίστας, αποδεικνύοντας τις δυνατότητες που έχει ως SUV. Γενικά λοιπόν, η X6 μας άφησε άριστες εντυπώσεις κατά την οδήγησή μας, όμως βρήκαμε και 2 αρνητικά στοιχεία. Το πρώτο έχει να κάνει με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο στην αρχή δείχνει κάπως βαρύ και μειώνει την οδηγική ευχαρίστηση, ενώ το δεύτερο αφορά στην περιορισμένη ορατότητα στο πίσω μέρος, αφού το τζάμι και οι μεγάλες κολόνες στήριξης την περιορίζουν.
πηγή:ams.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: