Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου θα διεξαχθούν στις 08.00 ώρα Ελλάδας, ενώ η πολυαναμενόμενη εκκίνηση του πρώτου Grand Prix της σαιζόν θα δοθεί την Κυριακή στις 09.00.
Τηλεοπτικά δικαιώματα:---------------------------------------------------------------
Απο φέτος F1 αλλάζει τηλεοπτική στέγη καθώς ο ΑΝΤ1 πήρε τα δικαώματα προβολής των αγώνων για τα επόμενα 3 χρόνια πληρώνοντας το ποσό των 4εκ.ευρώ ετησίως !
Στην Κύπρο οι αγώνες της F1 θα μεταδίδονται από το LTV καθώς η παγκόσμια ομοσπονδία του έχει παραχωρήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Οι δοκιμαστικοί αγώνες κάθε Grand Prix (Παρασκευή και Σάββατο) θα μεταδίδονται ζωντανά από το LTV Sports 1. To Σάββατο, μία ώρα πριν τα επίσημα δοκιμαστικά, θα προηγείται η εκπομπή F1 από την LTV. Το ίδιο μοτίβο θα ακολουθηθεί και την Κυριακή, με ωριαία εκπομπή πριν από την απευθείας μετάδοση του Grand Prix και πάλι από την LTV.
Oι ομάδες------------------------------------------------------------------------------------
|
|
BMW, F1.09 Κινητήρας: BMW P86/9 Τίτλοι κατασκευαστών: - Τίτλοι οδηγών: - Νίκες: 1 Pole positions: 1 Έδρα: Μόναχο, Γερμανία – Χίνβιλ, Ελβετία Οδηγοί: Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Νικ Χάιντφελντ Κατάταξη 2008: 3η θέση |
RENAULT, R29 Κινητήρας: Renault RS27 Τίτλοι κατασκευαστών: 2 Τίτλοι οδηγών: 2 Νίκες: 35 Pole positions: 50 Έδρα: Ένστοουν, Μ. Βρετανία Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο, Νέλσον Πικέ Τζούνιορ Κατάταξη 2008: 4η θέση |
TOYOTA, TF109 Κινητήρας: Toyota RVX-09 Τίτλοι κατασκευαστών: - Τίτλοι οδηγών: - Νίκες: - Pole positions: 2 Έδρα: Κολωνία, Γερμανία Οδηγοί: Γιάρνο Τρούλι, Τίμο Γκλοκ Κατάταξη 2008: 5η θέση |
TORO ROSSO, STR4 Κινητήρας: Ferrari Τίτλοι κατασκευαστών: - Τίτλοι οδηγών: - Νίκες: 1 Pole positions: 1 Έδρα: Φαέντσα, Ιταλία Οδηγοί: Σεμπαστιάν Μπουέμι, Σεμπαστιάν Μπουρντέ Κατάταξη 2008: 6η θέση |
RED BULL, RB5 Κινητήρας: Renault RS27 Τίτλοι κατασκευαστών: - Τίτλοι οδηγών: - Νίκες: - Pole positions: - Έδρα: Μίλτον Κέινς, Μ. Βρετανία Οδηγοί: Μαρκ Γουμπερ, Σεμπάστιαν Φέτελ Κατάταξη 2008: 7η θέση |
WILLIAMS, FW31 Κινητήρας: Toyota Τίτλοι κατασκευαστών: 9 Τίτλοι οδηγών: 7 Νίκες: 113 Pole positions: 125 Έδρα: Γκρόουβ, Μ. Βρετανία Οδηγοί: Νίκο Ρόζμπεργκ, Καζούκι Νακατζίμα Κατάταξη 2008: 8η θέση |
BROWN GP, BGP 001 |
FORCE INDIA, VJM02 Κινητήρας: Mercedes Τίτλοι κατασκευαστών: - Τίτλοι οδηγών: - Νίκες: - Pole positions: - Έδρα: Σίλβερστοουν, Μ. Βρετανία Οδηγοί: Αντριαν Σούτιλ, Τζιανκάρλο Φιζικέλα Κατάταξη 2008: 10η θέση |
McLaren | |
1 | 2 |
Ferrari | |
3 | 4 |
BMW Sauber | |
5 | 6 |
Renault | |
7 | 8 |
Toyota | |
9 | 10 |
Toro Rosso | |
11 | 12 |
Red Bull | |
14 | 15 |
Williams | |
16 | 17 |
Brawn GP | |
18 | 19 |
Force India / Ferrari | |
20 | 21 |
Το πρόγραμμα των αγώνων------------------------------------------------------------
1. GRAND PRIX ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ, Μελβούρνη 29 Μαρτίου 2009
Ώρα: 09.00
Γύροι: 58
Μήκος πίστας: 5.303χλμ.
Νικητής 2008: Χάμιλτον
2. GRAND PRIX ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ, Κουάλα Λουμπούρ 5 Απριλίου 2009
Ώρα: 12.00
Γύροι: 56
Μήκος πίστας: 5.543χλμ.
Νικητής 2008: Ραϊκόνεν
3. GRAND PRIX ΚΙΝΑΣ, Σαγκάη 19 Απριλίου 2009
Ώρα: 10.00
Γύροι: 56
Μήκος πίστας: 5.451χλμ.
Νικητής 2008: Χάμιλτον
4. GRAND PRIX ΜΠΑΧΡΕΪΝ, Σακίρ 26 Απριλίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 57
Μήκος πίστας: 5.412χλμ.
Νικητής 2008: Μάσα
5. GRAND PRIX ΙΣΠΑΝΙΑΣ, Καταλούνια 10 Μαΐου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 66
Μήκος πίστας: 4.655χλμ.
Νικητής 2008: Ραϊκόνεν
6. GRAND PRIX ΜΟΝΑΚΟ, Μόντε Κάρλο 24 Μαΐου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 78
Μήκος πίστας: 3.340χλμ.
Νικητής 2008: Χάμιλτον
7. GRAND PRIX ΤΟΥΡΚΙΑΣ, Κωνσταντινούπολη 7 Ιουνίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 58
Μήκος πίστας: 5.338χλμ.
Νικητής 2008: Μάσα
8. GRAND PRIX Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ, Σίλβερστοουν 21 Ιουνίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 60
Μήκος πίστας: 5.141χλμ.
Νικητής 2008: Χάμιλτον
9. GRAND PRIX ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, Νίρμπουγκρινγκ 12 Ιουλίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 60
Μήκος πίστας: 5.148χλμ.
Νικητής 2008: -
10. GRAND PRIX ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ, Βουδαπέστη 26 Ιουλίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 70
Μήκος πίστας: 4.381χλμ.
Νικητής 2008: Κοβαλάινεν
11. GRAND PRIX ΕΥΡΩΠΗΣ, Βαλένθια 23 Αυγούστου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 57
Μήκος πίστας: 5.419χλμ.
Νικητής 2008: Μάσα
12. GRAND PRIX ΒΕΛΓΙΟΥ, Σπα 30 Αυγούστου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 44
Μήκος πίστας: 7.004χλμ.
Νικητής 2008: Μάσα
13. GRAND PRIX ΙΤΑΛΙΑΣ, Μόντσα 13 Σεπτεμβρίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 53
Μήκος πίστας: 5.793χλμ.
Νικητής 2008: Φέτελ
14. GRAND PRIX ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ, Σιγκαπούρη 27 Σεπτεμβρίου 2009
Ώρα: 15.00
Γύροι: 61
Μήκος πίστας: 5.067χλμ.
Νικητής 2008: Αλόνσο
15. GRAND PRIX ΙΑΠΩΝΙΑΣ, Σουζούκα 4 Οκτωβρίου 2009
Ώρα: 08.00
Γύροι: 53
Μήκος πίστας: 5.807χλμ.
Νικητής 2008: -
16. GRAND PRIX ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ, Σάο Πάολο 18 Οκτωβρίου 2009
Ώρα: 19.00
Γύροι: 71
Μήκος πίστας: 4.309χλμ.
Νικητής 2008: Μάσα
17. GRAND PRIX ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ, Γας Μαρίνα 1 Νοεμβρίου 2009
Ώρα: 13.00
Γύροι: 55
Μήκος πίστας: 5.554χλμ.
Νικητής 2008: -
Οι νέοι κανονισμοί----------------------------------------------------------------------
Οι αλλαγές έχουν ως εξής:
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ύστερα από 10 σεζόν, όπου χρησιμοποιούνταν λάστιχα με αυλακώσεις, η Φόρμουλα Ένα επιστρέφει σε «σλικ» ελαστικά το 2009, με τα οποία αυξάνεται σημαντικά η απόδοση των μονοθεσίων.
Αυτή, ωστόσο, θα αντισταθμιστεί από τα σημαντικά μειωμένα επίπεδα της αεροδυναμικής πίεσης, ενώ το γενικό αποτέλεσμα θα είναι μειωμένη απόδοση στις γρήγορες στροφές.
Οι οδηγοί θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο γόμες στεγνών ελαστικών και θα χρησιμοποιούν αμφότερες στη διάρκεια ενός αγώνα.
Τις δύο γόμες για κάθε αγώνα θα επιλέγει η Bridgestone από την γκάμα τεσσάρων (υπερβολικά μαλακή, μαλακή, μεσαία και σκληρή).
Όμως, σε αντίθεση με το 2008, δεν θα επιλέγονται δύο συνεχείς γόμες, με αποτέλεσμα η διαφορά ανάμεσα στο «σκληρότερο» και το «μαλακότερο» ελαστικό σε κάθε αγώνα να είναι μεγαλύτερη.
Μία πράσινη ταινία στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού θα διαχωρίζει την πιο μαλακή γόμα.
ΜΠΑΤΖΕΤ
Η οικονομική κρίση που πλήττει όλον τον πλανήτη δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο και τον κόσμο της Formula 1. Η FIA αποφάσισε να λάβει μέτρα για τη μείωση του κόστους, έτσι να περιοριστεί όσο το δυνατόν η άσκοπη σπατάλη στους προϋπολογισμούς των ομάδων.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία δίνει μια δυνατότητα στους κατασκευαστές να βάλουν, αν επιθυμούν, όριο στο μπάτζετ τους στο ποσό των 33 εκατομμυρίων ευρώ . Εννοείται ότι όποιος το επιλέξει αυτό, θα έχει και σημαντικά οφέλη, αφού δεν θα υπάγεται σε τεχνικούς περιορισμούς όπως το «πάγωμα» της εξέλιξης των κινητήρων, θα έχει αποδοτικότερο αεροδυναμικά πάτωμα στο μονοθέσιο, χρησιμοποίηση κινούμενων πτερύγων και κινητήρες χωρίς περιορισμό στροφών. Φυσικά με τις απαραίτητες τροποποιήσεις, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του πρωταθλήματος…
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (KERS)
Από το 2009 οι ομάδες έχουν την επιλογή να χρησιμοποιούν το σύστημα KERS, προκειμένου να αυξήσουν την απόδοση των μονοθεσίων τους.
Όπως υπονοεί το όνομά του, το KERS ανακτά την (φυσιολογικά χαμένη) κινητική ενέργεια, η οποία παράγεται από τη διαδικασία φρεναρίσματος του μονοθεσίου.
Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται, μέσω ενός μηχανικού τροχού, σε μία ηλεκτρική μπαταρία και στη συνέχεια είναι διαθέσιμη στον οδηγό, σε καθορισμένες ποσότητες ανά γύρο, μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι.
Βάσει των τωρινών κανονισμών, το κέρδος σε δύναμη ισούται με περίπου 80 ίππους, που είναι διαθέσιμο για λιγότερο από επτά δευτερόλεπτα ανά γύρο.
Αυτό θα μπορούσε να «αξίζει» αρκετά δέκατα του δευτερολέπτου σε ό,τι αφορά το χρόνο που χρειάζεται ένας οδηγός για να κάνει το γύρο της πίστας, ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν ακόμη υπόψη το βάρος και το «πακετάρισμα» του συστήματος, καθώς και η επίδρασή του στην κατανομή βάρους του μονοθεσίου.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Σε μία κίνηση που στοχεύει στο να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία, ο μέγιστος αριθμός στροφών του κινητήρα περιορίζεται στις 18.000 ανά λεπτό (από 19.000).
Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους οκτώ κινητήρες ανά σεζόν, με κάθε ομάδα να έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει άλλους τέσσερις για δοκιμές.
Εφόσον ένας οδηγός έχει χρησιμοποιήσει και τους οκτώ κινητήρες που έχει στη διάθεσή του, κάθε αλλαγή μηχανής θα επιφέρει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση (ή μετακίνηση στο τέλος του γκριντ, εάν γίνει μετά τα δοκιμαστικά) για τον αγώνα, στον οποίο γίνεται αυτή.
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Μαζί με τα «σλικ» ελαστικά, αυτός είναι ο μεγαλύτερος τομέας αλλαγών ενόψει της νέας σεζόν.
Η αεροδυναμική πίεση θα μειωθεί δραματικά και το σώμα του αυτοκινήτου θα φαίνεται πιο καθαρά, χάρη στους νέους κανονισμούς διαστάσεων που απαγορεύουν κάθε κομμάτι που προεξέχει στο μονοθέσιο, όπως μικρά πτερύγια και πλατιά τμήματα φτερού.
Εκτός από τη συνολική μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης, η αναθεώρηση των κανονισμών στοχεύουν επίσης στο να αυξήσουν τα προσπεράσματα με το να κάνουν τα μονοθέσια λιγότερο ευάλωτα στις αναταράξεις, όταν ακολουθούν από κοντά ένα άλλο αυτοκίνητο.
Οι πιο φανερές αλλαγές έχουν γίνει στην εμπρός και την πίσω πτέρυγα.
Η εμπρός πτέρυγα γίνεται πιο χαμηλή (75 από 150 χιλιοστά) και πιο πλατιά (από 1400 έως 1800 χιλιοστά, όσο είναι το πλάτος του αυτοκινήτου) με πτερύγια ρυθμιζόμενα από τον οδηγό.
Οι «πιλότοι» θα επιτρέπεται να κάνουν δύο ρυθμίσεις της πτέρυγας ανά γύρο, αλλάζοντας τη γωνία της μέχρι έξι μοίρες.
Η πίσω πτέρυγα γίνεται πιο ψηλή (μέχρι 150 χιλιοστά, προκειμένου να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το πάνω μέρος του καλύμματος του κινητήρα) και πιο στενή (750 από 1000 χιλιοστά).
Επίσης, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο διαχύτης έχει μεταφερθεί πίσω, με την κύρια άκρη του να βρίσκεται τώρα στο ύψος (και όχι μπροστά) του άξονα των πίσω τροχών.
Επίσης, ο διαχύτης έχει γίνει πιο μακρύς και πιο ψηλός, με τις αλλαγές να στοχεύουν στη μείωση της δυνατότητάς του να δημιουργεί αεροδυναμική πίεση.
ΔΟΚΙΜΕΣ
Από το 2009 και μετά, δεν επιτρέπονται δοκιμές στη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου (από την εβδομάδα πριν από το πρώτο γκραν πρι της χρονιάς έως τις 31 Δεκεμβρίου) και περιορίζονται στις 15.000 χιλιόμετρα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τα πιτ θα παραμένουν ανοιχτά καθ΄ όλη τη διάρκεια της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, προκειμένου να επιτρέπεται στους οδηγούς να ανεφοδιάζονται χωρίς ποινή.
Όμως, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί δεν θα μπουν στον πειρασμό να βιαστούν να μπουν στα πιτ, θα χρησιμοποιηθεί ένα νέο λογισμικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί GPS και την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου των μονοθεσίων (ECU).
Όταν μπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα, δίνεται σε κάθε οδηγό ένα μίνιμουμ χρόνου προκειμένου να μπει στα πιτ, βάσει της θέσης του στην πίστα.
Εάν φτάσει στα πιτ πριν από αυτόν τον χρόνο, θα του επιβληθεί ποινή.
LINKS----------------------------------------------------------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου