Πέμπτη, Μαΐου 01, 2008

Lamborghini Gallardo LP560-4


Το νέο Lamborghini Gallardo LP560-4 έρχεται να ταράξει τα νερά με τον σχεδιασμό του και τις ικανότητες του. Η νέα Gallardo LP560-4, όμως, μέσα από αυτό τη σύγκριση του παλιού με το καινούριο, αναδεικνύεται άξιος διάδοχος της 7100 Gallardo.

Το ατού της Lamborghini Gallardo LP560-4 είναι ο νέος V10 κινητήρας των 5.2 λίτρων που αποδίδει 560 PS (412 kW) στις 8000 rpm. Στη μέγιστη δυνατή λειτουργία η ροπή φτάνει τα 540 Nm στις 6.500 rpm. Οι 40 επιπλέον ίπποι και η μείωση του βάρους κατά 20 κιλά βελτιώνουν τη σχέση ιπποδύναμης βάρους στα 2.5 κιλά ανά ίππο εξασφαλίζοντας ότι η LP560-4 επιταχύνει από στάση στα 100 χ.α.ω σε 3,7 δ και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 325 km/h.

Ο κινητήρας τροφοδοτείται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον ψεκασμό. Εδώ το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο συμπίεσης. Ένα πτερύγιο φροντίζει ώστε το καύσιμο από τα πολλαπλά σημεία ψεκασμού να διανέμεται κατάλληλα σε όλο το χώρο της καύσης, δηλαδή περισσότερο κοντά στο μπουζί και λιγότερο κοντά στο πιστόνι και τους κυλίνδρους. Με το νέο αυτό σύστημα, "Iniezione Diretta Stratificata", όχι μόνο επιτυγχάνεται μια εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης 12.5:1 αλλά, σε πλήρη σύμποια με το πνεύμα των καιρών, μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά 18%.

Το σασί είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο κάτι που εξασφαλίζει μικρότερο βάρος και μεγαλύτερη αντοχή. Αυτό όμως είναι συνηθισμένο στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και η Gallardo LP560-4 δεν είναι απλώς ένα σπορ αυτοκίνητο. Για δραστική μείωση του βάρους και καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στις υψηλές ταχύτητες η Lamborghini διάλεξε τη λύση του πλέγματος με τον κινητήρα στο κέντρο. Το πλέγμα φροντίζει να διαχειρίζεται ιδανικά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η κεντρική τοποθέτηση την ιδανική κατανομή βάρους.

Η εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά της Gallardo LP560-4 οφείλεται στη διαχυτική ικανότητα του πίσω μέρους και στη εξαιρετικά λεία ποδιά. Συμπερασματικά, η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιωθεί κατά 31% σε σχέση με τη 7100. Η LP560-4 μπαίνει στις στροφές μεγαλύτερη ταχύτητα και περισσότερη σταθερότητα.

Εξωτερικά, οι ακριβείς γραμμές και η έλλειψη διακοσμήσεων δημιουργούν έναν απόλυτα μινιμαλιστικό χαρακτήρα. Η σχεδίαση, όμως, ακολουθεί τις απαιτήσεις της λειτουργίας. Η μάσκα της LP 560-4 γίνεται ένα με το έδαφος για λόγους αεροδυναμικής. Οι αεραγωγοί είναι διογκωμένοι και προβεβλημένοι, όχι για λόγους εντυπωσιασμού, αλλά για να εξασφαλίσουν τις ανάγκες του θηριώδους κινητήρα σε οξυγόνο χωρίς να διαταράσσεται η αεροδυναμική. Τα σπόιλερ έχουν τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από τις εισαγωγές του αέρα και φροντίζουν να βελτιώνουν την αεροδυναμική ισορροπία στις υψηλές ταχύτητες.

Εκεί που η Gallardo LP560-4 δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο στο ιδιαίτερα πολυτελές εσωτερικό. Παρά τις αγωνιστικές διαθέσεις η καμπίνα των επιβατών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη. Τα καθίσματα έχουν επένδυση λεπτού δέρματος ή Alcantara (αναλόγως παραγγελίας), η θέση τους, φυσικά, είναι πολύ χαμηλή και η υποστήριξη που προσφέρει η θέση οδήγησης στον υπερτυχερό που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι μοναδική.
Από πλευράς εξοπλισμός έχει προσεχτεί και η τελευταία λεπτομέρεια. Το Lamborghini Multimedia System που αναλαμβάνει τη διασκέδαση των επιβατών διαθέτει υποδοχή USB για τη μεταφορά αρχείων.

Η τιμή της Lamborghini LP560-4 θα ξεκινάει από 220 χιλιάδες ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις
· Wheelbase 2560 mm
· Μήκος 4345 mm
· Πλάτος 1900 mm
· Ύψος 1165 mm
· Μεταξόνιο 1632 mm – 1597 mm
· Βάρος 1500
· Κατανομή βάρους (εμπρός - πίσω) Front 43% - rear 57%
Κινητήρας
· V10 cylindres V90°, DOHC 4 valves,common-pin crankshaft
· Κυβισμός 5204 κ.ε.
· Μέγιστη ισχύς 412 kW (560 ps) στις 8000 rpm
· Μέγιστη ροπή 540 Nm στις 6500 rpm
Επιδόσεις
· Μέγιστη ταχύτητα 325 km/h
· Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ω) 3,7 δ.
· Επιτάχυνση (0-200 χ.α.ω) 11,8 δ.
Τροχοί
· Ελαστικά (εμπρός - πίσω) Pirelli Pzero 235/35 ZR 19 – 295/30 ZR 19
· Ζάντες (εμπρός - πίσω) αλουμινίου, 8.5" x 019"- 11"x 019"





Δεν υπάρχουν σχόλια: