Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 10, 2008

Ζιλμπέρτο Σίλβα: «Να κερδίζω, να κερδίζω, να κερδίζω»!


Τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του Ζιλμπέρτο Σίλβα στο «Παναθηναϊκό Τριφύλλι»:

-Γιατί διάλεξες να συνεχίσεις την καριέρα σου στον Παναθηναϊκό;


«Ηρθα εδώ για να κερδίζω. Στην Αρσεναλ δεν υπήρχε μέλλον και εγώ έχω όρεξη να παίξω πολλά ματς και σε υψηλό επίπεδο. Οταν μου έγινε η πρόταση, το σκέφτηκα και αποφάσισα να έρθω εδώ να συνεχίσω τη ζωή και την καριέρα μου. Το βλέπω ως μεγάλη ευκαιρία. Ο καιρός μοιάζει πολύ με της Βραζιλίας, ο τρόπος ζωής είναι εξαιρετικός. Βλέπω μια πολύ καλή ομάδα, με δυνατότητες να κερδίσει τίτλους και να πάει καλά στο Τσάμπιονς Λιγκ».

-Αρα οι στόχοι σου είναι…

«Να κερδίζω, να κερδίζω, να κερδίζω. Είναι ευκαιρία στην καριέρα μου, έχω μεγάλη όρεξη για ποδόσφαιρο και ο Παναθηναϊκός μου δίνει κίνητρο. Στην Αρσεναλ δεν είχα πια. Ανυπομονώ να μπούμε σε αγωνιστικό ρυθμό και να βοηθήσω την ομάδα να φτάσει στους στόχους της».

-Σε βαραίνει ο τίτλος του ηγέτη, του «δασκάλου»;

«Οχι. Είμαι έτοιμος να κάνω το καλύτερο για την ομάδα εντός και εκτός αγωνιστικού χώρου. Ο Παναθηναϊκός είναι πρόκληση για μένα και θα κάνω ό,τι χρειαστεί. Χαίρομαι που η ομάδα επιστρέφει στο Τσάμπιονς Λιγκ και που θα παίξω στην καλύτερη διοργάνωση με μια νέα ομάδα».
-Ο κόσμος στήριξε από το ξεκίνημα τη νέα ομάδα. Οι πρώτες εντυπώσεις σου;

«Εμεινα έκπληκτος και από την υποδοχή στο αεροδρόμιο και από την κοσμοσυρροή στο παιχνίδι με την Ντιναμό. Κανονικά έπρεπε να είναι σε διακοπές, αλλά ήταν στο πλευρό της ομάδας. Με έκαναν να ανυπομονώ να παίξω μπροστά στο κοινό μας».

-Στην αρχή της καριέρας σου έπαιζες ο κεντρικός αμυντικός
«Οταν ξεκίνησα επαγγελματικά στην Αμέρικα, έπαιζα στο κέντρο της άμυνας. Μου άρεσε γιατί έκανα αυτό που αγαπούσα. Τον τελευταίο μου χρόνο στην ομάδα ο Ελιο ντος Ανχιος, ο προπονητής, με προώθησε στη μεσαία γραμμή και εκεί μου άρεσε πολύ περισσότερο. Το 2000 που πήγα στην Ατλέτικο έπαιξα ξανά την πρώτη χρονιά στην άμυνα, αλλά τον επόμενο χρόνο ο Λεβίκο, ο οποίος με ήξερε από τα ματς της Αμέρικα κόντρα στην Κρουζέιρο, με έβαλε ξανά στο κέντρο».
-Μετά το Μουντιάλ του 2002 το περιοδικό «Βέιζα» έγραψε ότι «ο Ζιλμπέρτο κουβαλούσε το πιάνο ώστε ο Ροναλντίνιο και ο Ρονάλντο να δώσουν το ρεσιτάλ τους»…
«Σε μια ομάδα ο καθένας έχει τον ρόλο του. Ο δικός μου ήταν να κάνω τη «βρόμικη δουλειά» και αυτό έκανα. Αν στο ποδόσφαιρο δεν λειτουργείς ως ομάδα, τότε δεν έχεις τύχη, όσο ταλέντο και να έχουν οι παίκτες».
-Τότε ήταν που βγήκε και το παρατσούκλι σου;

«Ναι, μου το έδωσε ένας αθλητικογράφος. Εγραψε ότι «ο Ζιλμπέρτο στο κέντρο του γηπέδου είναι σαν αόρατος τοίχος που δεν περνάει τίποτα». Και μου αρέσει».

-Πώς ήρθε η μεταγραφή στην Αγγλία;
«Εκείνο τον καιρό είχα προτάσεις από την Ισπανία και τη Γερμανία αλλά και την Αρσεναλ. Αποφάσισα, λοιπόν, να πάω στην Αγγλία παρ' ότι για τους Βραζιλιάνους δεν είναι πολύ κοινή επιλογή. Το όνομα της Αρσεναλ, όμως, έπαιξε ρόλο. Μεγάλη ομάδα με μεγάλους παίκτες. Το είδα ως άλλη μία πρόκληση. Οχι μόνο για το ποδόσφαιρο αλλά και για τον τρόπο ζωής».
-Πόσο δύσκολη ήταν η προσαρμογή στην Αγγλία;

«Αρκετά. Οταν έφτασα, άρχισα προπονήσεις αλλά δεν είχα πάρει ακόμα άδεια εργασίας. Ημουν μεν βασικός στην εθνική αλλά όχι για ένα χρόνο, που θεωρείται απαραίτητο, παρά για 9 μήνες. Τελικά βρέθηκε λύση και ολοκληρώθηκε η μεταγραφή. Η αντίθεση της ζωής σε σχέση με τη Βραζιλία ήταν τεράστια. Κατ' αρχάς, δεν ήξερα ούτε λέξη από τη γλώσσα. Δεύτερον, έπρεπε να προσαρμοστώ στον τρόπο παιχνιδιού στη χώρα, που είναι πολύ σκληρό και δυνατό, αλλά και στο πώς έπαιζε η Αρσεναλ. Και φυσικά ήταν και το lifestyle. Τελικά προσαρμόστηκα σε όλα. Και στην αγγλική κουλτούρα και στο αγγλικό ποδόσφαιρο. Κι αυτό ήταν το πιο σημαντικό. Στη συνέχεια βρήκα και σπίτι στο Ενφιλντ και μπήκα σε καλό δρόμο».
-Εχεις πετύχει και το γρηγορότερο γκολ του Τσάμπιονς Λιγκ κόντρα στην Αϊντχόφεν, ακριβώς 20 δευτερόλεπτα και 7 εκατοστά μετά τη σέντρα.

«Ηταν άλλο ένα πράγμα που συνέβη αναπάντεχα στην καριέρα μου. Δεν είμαι επιθετικός και η δουλειά μου δεν είναι να σημειώνω γκολ. Πραγματικά έμεινα έκπληκτος, όταν μου είπαν ότι ήταν το πιο γρήγορο γκολ στην ιστορία της διοργάνωσης. Οι αντίπαλοι ξεκίνησαν το ματς, αλλά κλέψαμε αμέσως την μπάλα και ο Μπέργκαμπ έβγαλε μπροστινή μπαλιά στον Ανρί. Ο Τιερί έφυγε από αριστερά, τον ακολούθησα και όταν σέντραρε, σούταρα με τη μία και αυτό ήταν».

Δεν υπάρχουν σχόλια: